orange

אפקט הקורונה: יותר אנשים פונים לשוק השכירות

השפעת הקורונה על שוק הדירות

משבר הקורונה בשנתיים האחרונות הוביל אף הוא לשינוי בהעדפות המגורים של הציבור הישראלי. ראשית, ההשלכות הכלכליות שהביא המשבר גרם ליותר ויותר אנשים לפנות לשוק השכירות בניגוד לדירות בבעלות, ואם בעבר השוק אפיין בעיקר יחידים (רווקים, סטודנטים, צעירים וכיוצ”ב), אז בעקבות הקורונה יותר ויותר משפחות פונות לשוק השכירות. בגלל הקורונה הכלכלית יותר אנשים היו מעדיפים שלא לקשור עצמם למשכנתא של 30 שנה כי כמו שראינו במשבר, הכל יכול להתהפך בין לילה.

אפקט נוסף של הקורונה הוא שבעקבות הסגרים, מגבלות ההתקהלות והשהייה הממושכת בבתים, יותר ויותר משפחות רוצות לשפר את סביבת המגורים שלהן ולהגדיל את מרחב המחיה ולשם כך מחפשות דירות גדולות יותר – צמודי קרקע, דירות גן/גג, או דירות עם מרפסת גדולה – ויחידות דיור כאלה מן הסתם עולות הרבה יותר לרכישה ולכן המשפחות מחפשות כאלה להשכרה.

שכירות ארוכת טווח

טלי כהן, סמנכ”לית שיווק בחברת שפיר מגורים, מציינת כי “בשנה האחרונה גברה ההתעניינות מצד משפחות לשכור דירות לטווח ארוך בשכונת ‘בצוותא’ בחריש. המשפחות שפונות אלינו מחפשות סביבת מגורים נעימה, דירה בתכנון מודרני ועדכני, וכמובן יציבות וודאות בכל הקשור למשך זמן ההשכרה ודמי

שכירות לטווח ארוך בשכונת "בצוותא" בחריש

חברת שפיר מציעה בשכונת “בצוותא” בחריש כ-250 דירות בשכירות לטווח ארוך. “בצוותא” היא השכונה השיתופית הראשונה בישראל שנבנתה כחלק מפיילוט “תכנן ובנה” של המדינה, שבו יזם אחד בונה את כל השכונה כולל מבני מגורים, תשתיות, מבני ציבור ומבנים קהילתיים ומסחריים. בניית השכונה הושלמה בתוך זמן שיא של כשנתיים וחצי והיא כוללת 1,540 יח”ד, 5,800 מ”ר שטחי מסחר, 2 בתי ספר, 3 גני ילדים, מעון יום, מתנ”ס, אולם ספורט משולב ו-14 גינות ציבוריות מאובזרות ומושקעות.

“השכירות לטווח ארוך שאנו מציעים בשכונה תואמת את הקונספט של ‘בצוותא’ – קהילתיות ושיתופיות. בקרב המשפחות שרכשו דירה בשכונה כבר נוצרה קהילה חמה ותומכת, וכעת אנו מכוונים לצרף לשכונה התוססת גם את שוכרי הדירות. נכון לעכשיו מעל 1000 דירות כבר מאוכלסות בשכונה ובחודשיים האחרונים הצטרפו אליהן כמה דירות להשכרה בשכונה שכבר מתאכלסות”, לדברי כהן.

קהל היעד של הדיור להשכרה לטווח ארוך שמציעה חברת שפיר הם אכן משפחות מחריש עצמה ומהערים הסובבות, וגם זוגות צעירים בתחילת דרכם שעדיין ידם אינה משגת לרכוש דירה. “שכירות מאפשרת לציבור גמישות גבוהה יחסית הנדרשת בעולמנו כיום, צורת החשיבה השתנתה, כיום פחות אנשים מעוניינים במחויבויות כלכליות כבדות וגם לא רוצים לקשור עצמם לנכס אחד. כל זאת משתלב עם מגמת עליית המחירים ומביא לציבור רחב שמעדיף שירותים ולא נכסים, ועבורם אופציית הדיור להשכרה לטווח ארוך מושלמת”, מסכמת כהן.

התקשרו עכשיו לטלפון

או השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם

לוגו בצוותא

למידע נוסף אנא השאירו פרטים: